Monday, August 31, 2009

Comebackspaning?

Minns ni när saft i en sirapsflaska var det ultimata beviset på att du var cool på utflykten? Smart återvinning och mer eko-reko än vi kunde ana. Bruket av sirapsflaska till medhavd dryck peakade väl c:a 1990 för att sedan snabbt ersättas av sportaffärernas literflaskor med antingen gummislang eller sportkork. Sirapsfabrikören måste undrat varför försäljningen gick ner, men det var uppenbarligen inte förrän danskarna tog över skutan som en produktutvecklare värd namnet fick ta över utredningen. Preben (vi kallar honom så) löste på två år gåtan som gäckat socker-Sverige sedan tidigt 90-tal. Jag ser framför mig en presskonferens i stil med de där nya apple-produkter presenteras, ett vitt sidenskynke faller på signal av Preben som triumferande ropar -Citizens of the world, I give you Sirapsflaska med Sportkork!



PS: Det måste vara något fel på detta testet - jag blev bara 31,7 år.

15 comments:

Ingooo said...

Hihi, bra spanat! Angående testet: Låt se vad dagny får för resultat - under 55 och det är definitivt felkalibrerat...

Cover Boy said...

Det stämmer ju ganska bra. Då är jag typ 2 år äldre än dig. 33,3.
Undra om jag får minuspoäng för att jag gör testet på jobbet...

Hajpojken said...

Jag blev också 31,7 och vi är ju nästan lika gamla.

J said...

hah! precis en sån där butelj köpte jag med mig hem från konsum idag.

J said...

Ni kan dra nåt gammalt över er! 44,9 år (sic!)

Hajpojken said...

Uppdatering:
Fick igår med beröm godkänt för min flyttstädning (dock med ett sprucket handfat).Nu har jag dessutom precis rengjort hjulen på VÄRLDENS STÖRSTA VÄSKA. Torde därför åtminstone kommit upp i 40-årsåldern.

ps. Har J leverat den trojanska hästen? Om så är fallet vill jag be om ursäkt om jag skrämt upp en yngre broder till en Maltian.

Boris said...

33.9 blev jag. Ungefär som jag känner mig och äldre än pojkspolingarna Cover Boy, H och Hajjis. J kan man naturligtvis inte slå, och jag räknar med att D dunkar hem storvinsten.

Jag accepterar sportkorkskonceptet så länge den där roliga funktionen med en transparent linje av flaskan finns kvar, så man kan se hur mycket saft man har kvar.

d said...

Nu ska jag chocka er: jag blev endast 35,6 år! så ni är i princip lika gubbiga i själen som jag, så det så!

Ingooo said...

Ja, ja D men det var nog bara för att inga frågor om tv-program (läs: solens mat) fanns med. 28.9 blev jag, alltså en riktig ungtupp.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Meh, det här inlägget är ju snott från Petra. Skriv dina egna inlägg!

H said...

Ja detta inlägget är snott från Petra R blogg. Det var för bra för att låta bli :-) Petra menar att detta borde betyda att jag ska rösta på Piratpartiet. Jag ska tänka på saken, inte speciellt länge dock.

Cover Boy said...

1) vad är det för grävande journalist som anonymt avslöjar H:s urkundsförfalskning?
2) Ge Oss Originallänk H!

Norr om redligheten said...

http://auntiepetra.blogspot.com/2009/07/sirapsflaska-20.html

Är resten av dina inlägg också stulna?

Anonymous said...

Källhänvisning stoppar alla klagomål och då kan man sno vilt från andra.